The Bennett story

ran a story on Thursday night that claimed had offered money to . The basis was a couple of Facebook messages.

Bennett denied she had offered any money, yet TV3 still run the story purely on the basis of the Facebook messages.

It then transpired that Natasha Fuller has also said there was no offer of any sort. Her Facebook messages to a friend (and she should choose her friends better in future, as the friend went straight to TV3) were bullshitting about an offer.

Why didn’t TV3 talk to Fuller before they ran the original story? Given the Minister had denied the allegations, that would be the sensible thing to do.

I also note that the Herald and Stuff both ran the original story with allegations, but I can’t find anywhere on their site a follow up story carrying the details that the allegation of a proposed payment is totally false.

Comments (59)

Login to comment or vote