Radio NZ gets the Hukas mixed up

April 26th, 2014 at 1:08 pm by David Farrar

Radio NZ reported (now removed):

The Huka Falls Resort is for sale, just months after New Zealand First leader Winston Peters claimed it was being sold to foreign buyers.

In February in an address to Greypower in Auckland, Mr Peters claimed that Prime Minister John Key had promised the buyers a smooth ride through the Overseas Investment Office process.

At the time, Huka Lodge said Mr Peters was not correct.

Land Information Minister Maurice Williamson also said the claims were not true.

The property is advertised for sale in The Dominion Post, with tenders due to close on 15 May. It was last sold in 2003.

The sale includes 3.8 hectares, buildings and the Huka Falls Resort conference centre and a cafe business. The advertisement says 27 of the 34 villas are leased to the business.

A big fail for . Huka Falls Resort is a different property to Huka Lodge.

The Huka Falls Resort is at 56 Huka Falls Road. The iconic Huka Falls Lodge is 271 Huka Falls Road. They’re not even that close to each other.

Rooms at HFR start at $135 a night.

Rooms at Huka Lodge starts at $1,386 per night.

Tags:

16 Responses to “Radio NZ gets the Hukas mixed up”

  1. freedom101 (490 comments) says:

    Waiting for the correction. Waiting for Godot. What’s the difference when it comes to RNZ?

    Vote: Thumb up 13 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  2. martinh (1,164 comments) says:

    Yeah they dont hardly research new stories anymore, just expand on what other outlets are running.
    No wonder their whole performance is dropping.
    Sounds like a fail for Winston too

    Vote: Thumb up 14 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  3. dog_eat_dog (772 comments) says:

    Appalling. Shows how eager RNZ are to give Winston glory-press. This is almost worthy of a complaint.

    Vote: Thumb up 13 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  4. bringbackdemocracy (418 comments) says:

    Radio Pravda are a disgrace.
    Recently they conducted interviews with the leaders of political parties on their morning program. They excluded Colin Craig because despite being the leader of NZ’s 5th largest party, he wasn’t an MP. They did however include Jamie White, who has never even stood for parliament.

    Vote: Thumb up 14 Thumb down 1 You need to be logged in to vote
  5. Scott Chris (6,013 comments) says:

    How could RNZ get it so wrong?

    Obviously there’s your High Class Huka starting @ $1386 a night all the way down to your Average Working Huka but you’d be more likely to pay $135 per hour, not per night.

    Or have I got my Hukas mixed up too? :mrgreen:

    Vote: Thumb up 7 Thumb down 1 You need to be logged in to vote
  6. Manolo (13,517 comments) says:

    I heard it too. A blunder of monumental proportion by the RNZ hacks and nest of left-wing journolists.

    When will any government have the balls to sell that outfit? Unfortunately, hell will freeze over first

    Vote: Thumb up 11 Thumb down 1 You need to be logged in to vote
  7. Manolo (13,517 comments) says:

    I have formally complained. Time will tell.

    Vote: Thumb up 14 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  8. Keeping Stock (10,252 comments) says:

    I guess an apology from Winston Peters for the lie that Huka Lodge has been ‘sold to the Chinese’ is too much to hope for. Winston got his Hukas mixed up :D

    http://keepingstock.blogspot.co.nz/2014/04/did-winston-get-wrong-huka.html?m=0

    Vote: Thumb up 10 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  9. Sir Cullen's Sidekick (866 comments) says:

    Radio New Zealand should change its name to Red New Zealand as they seem to be the mouth piece of the Communists (Labour) and Socialists (Green).

    Vote: Thumb up 7 Thumb down 1 You need to be logged in to vote
  10. Sir Cullen's Sidekick (866 comments) says:

    Matt McCarten tells me that the damage to John Key has been done already…..poor Mr Key…

    Vote: Thumb up 5 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  11. Crusader (298 comments) says:

    It’s ironic that “Radio National” is really Radio Labour.

    Vote: Thumb up 5 Thumb down 1 You need to be logged in to vote
  12. coge (185 comments) says:

    Think it’s time Winston took up lawn bowls.

    Vote: Thumb up 2 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  13. burt (8,173 comments) says:

    coge

    Lawn bowls …. You need a steady hand to be any good at that.

    Vote: Thumb up 2 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  14. RRM (9,756 comments) says:

    $1300 to spend a night in Taupo?

    LOL, there’s one born every minute…

    Vote: Thumb up 0 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  15. Andronicus (219 comments) says:

    Oh, dear.

    Why is it, on both sides of the Tasman, conservatives are convinced their national broadcaster is politically biased, but never produce any concrete evidence?

    Why do they believe privatisation will improve things?

    This looks to me as a simple error by someone who didn’t check carefully enough.

    Vote: Thumb up 0 Thumb down 0 You need to be logged in to vote
  16. Sir Cullen's Sidekick (866 comments) says:

    Meat-free Mondays

    Tea-free Tuesdays

    Whisky-free Wednesdays

    t-bone steak-free Thursdays

    Fries-free Fridays

    Soap-free Saturdays

    Sex-free Sundays

    NZ deserves the Greens for sure.

    Vote: Thumb up 0 Thumb down 0 You need to be logged in to vote

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.